lauantai 27. lokakuuta 2012

Päätteeksi

Kuntavaalirupeaman päätteeksi pieni pohdinta:
Olen hyvilläni, että lähdin kuntavaaliehdokkaaksi ainakin kahdesta eri syystä. 

Ensinnäkin ehdokkuus on saanut minut pohtimaan kotikulmieni tulevaisuuttaa monesta eri näkkökulmasta. Pohtiessani olen yrittänyt miettiä asioita asettuen eri elämäntilanteissa tai eri ikäryhmässä olevien saappaisiin. Enimmäkseen olen kuitenkin pohtinut asioita lasten(i) näkulmasta. Päätökset, joita teemme nyt, vaikuttavat lasten elämään nyt ja tulevaisuudessa. Minua suoraan sanottuna huolestuttaa. Emmehän halua, että tulevat sukupolvet joutuvat kantamaan vastuun huonoista päätöksistä, joita teemme nyt? Olisi sekä järkevää että tarpeellista, että päätöksiä tekevissä tahoissa olisi edustettuina myös pienten lasten vanhempia, koska heillä on ensikäden tietoa siitä, mitä perheet tarvitsevat. 

Olen myös tyytyväinen siitä, että tiedän nyt, millainen työ vaalikampanjassa on. Vaikka päätin pitää oman kampanjani lähinnä sähköisenä ja siten itseni näköisenä, ovat monet Rovaniemen Vasemmiston jäsenet tehneet paljon töitä kuntavaalien alla. Hatunnosto siis heille. 

Lopuksi toivotan kaikille hyvää huomista äänestyspäivää ja senkin uhalla, että kuulostan kliseiseltä, totean, että on pääasia, että äänestää.

-Anu-


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti